Lean Management, o metodă prin care Toyota a construit un brand în calitate, eficiență și viteza de adaptare a proceselor la provocările mediului și prin care General Electric și-a fundamentat procesul de reorganizare, este tot mai relevantă pentru managerii și antreprenorii din România preocupați de creșterea productivității în contextul evoluției Covid-19.
Astfel, pentru unele organizații din România, adoptarea unei conduite de organizare bazată pe Lean la momentul actual poate face diferența. Valoarea pentru clienți se modifică în contextul modificărilor din mediu. Nealinierea la aceste schimbări poate însemna pierderea clientului din diferite motive, precum nealinierea la noua percepție a valorii, satisfacerea nevoilor clienților într-un mod neadecvat - calitate, livrare, cost.
Afacerile vor necesita reorganizare. Spre exemplu, lunile de vară au adus în România o creștere accelerată a numărului de companii intrate în insolvență comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Abordarea tradițională privește organizația ca un singur sistem, divizat în departamente și încearcă optimizarea pe verticală. Rezultatul este de cele mai multe ori unul negativ la nivel de flux de valoare (Value Stream - cel care livrează valoarea pentru client) deoarece alinierea departamentelor de-a lungul acestuia nu se întâmplă în mod optim.
Citește mai mult pe Profit.ro la: http://bit.ly/leanprofitro
Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Ai încercat Biblioteca digitală interactivă Lean | Gemba Partners? Găsești acolo materiale în limba română despre gândirea, metodologia și instrumentele Lean pentru îmbunătățire continuă. Ai 7 zile acces gratuit!
Commentaires